اجرای سقف روف تایل

اجرای سقف روف تایل

اجرای سقف روف تایل


مجری سقف روف تایل

روف تایل یکی از روش‌های زیبا و با دوام برای پوشاندن سقف‌ها و سطوح بالایی ساختمان‌ها با استفاده از تایل‌های سرامیکی است. این روش، یک نمونه از هنر و تکنیک‌های ساخت و ساز باستانی است که از گذشته تا به امروز مورد توجه بسیاری از معماران و مهندسان ساختمان قرار گرفته است.

استفاده از تایل‌ها برای پوشش سطوح، سایه‌سازی، و حفظ ساختمان از عوامل جوی مختلف، بسیار مناسب است. این روش، علاوه بر ایجاد یک زیبایی ، با دوامی که به ساختمان می‌بخشد از آب و هوا، حرارت و سایر عوامل طبیعی حفاظت می‌کند. همچنین، این روش می‌تواند به عنوان یک عنصر طراحی معماری مورد استفاده قرار گیرد و به ساختمان شخصیت و زیبایی بیشتری ببخشد.

ویژگی های روف تایل‌

روف تایل ها از ویژگی‌های زیر برخوردار هستند:
– مقاومت بالا در برابر وزش باد، باران، برف و طوفان به دلیل ساختار مقاومش.
-محکم بودن در برابر آتش سوزی، زلزله و سقوط اجسام به دلیل خاصیت ضد آتش و سازگاری سازه با نیروهای زلزله.
– ایستادگی بالا در برابر یخ زدگی و ضد جلبک به دلیل ویژگی‌های خاص سطح آن.
– سازگار با محیط زیست بدون حاوی آزبست یا آهک.
– عایق مناسب در برابر نزولات جوی (بردتی و گرمایشی) به دلیل خواص حرارتی و عایقی مواد آن.
– زیبا، قیمت مناسب و کارایی بالا نسبت به دیگر مواد ساختمانی.
– تنوع رنگ موجود (7رنگ) و تولید رنگ سفارشی در متراژ بالا.
– سهولت نصب و حمل و نقل آسان به دلیل وزن نسبتاً کم و ساختار ساده مواد شیروانی.

انواع روف تایل‌

روف تایل یک نوع پوشش سقف است که در انواع مختلف ارائه می‌شود. این انواع شامل موارد زیر است:

1. روف تایل مخروطی: این نوع تایل‌ها دارای شکل مخروطی هستند. و برای ساختمان‌هایی با سبک‌های از قبیل سنتی یا مدرن استفاده می‌شوند.

2. روف تایل فرانسوی: تایل‌های فرانسوی شکل مستطیلی با عرضی کمتر از تایل‌های معمولی هستند. آن‌ها برای ایجاد زیبایی و الگوهای سنتی در سقف‌ها استفاده می‌شوند.

3. روف تایل لغزیده: این نوع تایل‌ها دارای طراحی خاصی هستند. که باعث جلوگیری از لغزیدن باران روی سقف می‌شوند. این امر باعث افزایش ایمنی ساختمان می‌شود.

4. روف تایل اسپانیایی: تایل‌های اسپانیایی شکل منحنی و زیبایی دارند. و برای ایجاد طرح‌های زیبا و منحصر به فرد بر روی سقف‌ها استفاده می‌شوند.

روف تایل خورشیدی:

این نوع تایل‌ها قادر به تولید انرژی خورشیدی هستند و بیشتر برای نصب سیستم‌های خورشیدی در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.

6. روف تایل تخت شینگل:تایل‌های تخت شینگل دارای طراحی تخت و قرار گرفته‌ی متمایلی بر روی سقف هستند و به عنوان یک انتخاب مقرون به صرفه برای انواع ساختمان‌ها شناخته می‌شوند.

7. روف تایل فلزی: این نوع تایل‌ها از جنس فلز ساخته شده‌اند و برای مقاومت در برابر هوا و شرایط آب و هوایی سخت مناسب هستند.

8. روف تایل بتونی: تایل‌های بتونی از بتن یا مواد نسبتاً سنگین دیگر ساخته می‌شوند و به عنوان یک گزینه مقاوم و پایدار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

9. روف تایل کامپوزیت: این نوع تایل‌ها از ترکیب مواد مختلفی مانند پلاستیک، چوب، و فیبرگلاس ساخته می‌شوند و ویژگی‌هایی از هر یک از این مواد را دارند.

10. روف تایل سنگی: تایل‌های سنگی از مواد مانند گرانیت یا سنگ‌های مصنوعی ساخته می‌شوند و برای ایجاد یک ظاهر طبیعی و ارگانیک بر روی سقف‌ها استفاده می‌شوند.

11. روف تایل سفالی: تایل‌های سفالی اغلب به صورت قرمز یا قهوه‌ای و از خاک رس مخصوص ساخته می‌شوند و برای استفاده در ساختمان‌های سنتی یا مدرن مناسب هستند.

نحوه ی اجرای روف تایل

پوشش های روف تایل بسته به نوع تولید و نوع موج کوتاه و موج بلندی تایل ها دارای شیب بندی های مختلفی در اجرا میباشند. اما دو نکته اساسی در اجرای روف تایل وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

1. نحوه چینش روف تایل: تایل ها باید به صورت خطی چیده شوند، یعنی در یک خط اجرا شوند. در صورت اجرای روف تایل به صورت آجری، سقف از حالت آب بند خارج میشود.

2. شیب استاندارد: حداقل شیب استاندارد در روفتایل های موج بلند 34 درصد و در روفتایل های موج کوتاه 25 درصد است. مقدار این شیب ممکن است در شهر های شمالی 10 درصد بیشتر باشد.

اطلاعات بیشتر:

– برای جلوگیری از نفوذ آب و ایجاد نشتی، نصب و اجرای روفتایل باید با دقت و صحیح انجام شود.
– استفاده از مواد با کیفیت و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه اهمیت دارد.

مشخصات روف تایل

توضیحات فنی روف تایل به این صورت است:
– ابعاد تایل: 340mm*425mm
– سطح پوشش مفید در هر متر مربع: 9 تایل
– وزن هر تایل: 5/4kg
– وزن هر متر مربع: 40/5kg
– خمیدگی سطح: 62mm

اطلاعات پایانی

برای اطلاع از قیمت روف تایل و همچنین اطلاعات بیشتر در ارتباط با هزینه نصب و اجرا و هزینه زیرسازی، می‌توانید با کارشناسان فروش شرکت پایدار پیشه تماس بگیرید. همچنین برای خرید، معتبرترین نمایندگان را انتخاب کنید. تا بهترین محصولات و گارانتی‌ها را دریافت کنید. شرکت “پایدار پیشه” یک شرکت متخصص در اجرای سقف‌های روف تایل در حوزه‌ی ساختمان‌سازی است. این شرکت دارای تخصص و تجربه در نصب و اجرای سقف‌های روف تایل برای انواع ساختمان‌ها از جمله مسکونی، تجاری و صنعتی می‌باشد. از مزایای استفاده از سقف‌های روف تایل می‌توان به زیبایی، مقاومت و عایق حرارتی اشاره کرد. شرکت “پایدار پیشه” با تیمی مجرب و با بهره گیری از تجهیزات مدرن، سعی در ارائه‌ی خدمات با کیفیت و تضمین شده در زمینه اجرای سقف‌های روف تایل دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *